Warsztat: Zarządzanie przez wartości

Nasz nowy, jednodniowy warsztat „Zarządzanie przez wartości - jak spowodować, by wartości kierowały zachowaniami i działaniami zespołu” w interaktywnym, przyjaznym i inspiracyjnym środowisku pracy i współpracy - dostarczy uczestnikom idee i praktykę, wymianę myśli i doświadczeń oraz praktyczne przykłady z innych firm, dotyczące identyfikowania i opisywania wspólnych wartości zespołu oraz ich wprowadzania w życie zespołu i utrzymywania lub adaptowania do nowych sytuacji.

Czytaj więcej...

Turkusowa firma nie istnieje i … nie będzie istnieć

Już boję się otworzyć lodówkę, by nie wyskoczyła z niej turkusowa firma. Żartuję: to jeszcze nie grozi. Faktem jest jednak, że obserwujemy wzmożone zainteresowanie turkusem (TF). W ubiegłym roku uczestniczyłem w konferencji „Firma z duszą” nt. TF, także na jednej z konferencji organizowanych w Polsce przez PMI pojawiła się ścieżka dotycząca samoorganizacji i firm „funkcjonujących inaczej”. Na Facebook’u istnieje grupa „W drodze do turkusu”.

Czytaj więcej...

Managing for happiness – Management 3.0 Warsaw Meetup z Jurgenem Appelo 10.10.2016

Na ostatnim spotkaniu Meetup-u Management 3.0 w dniu 10 października 2016 gościliśmy Jurgena Appelo, który – na kanwie swojej najnowszej książki „Managing for Happiness”  opowiadał o wybranych  technikach Management 3.0.

Było naprawdę inspirująco i ciekawie. Jurgen jest świetnym prezenterem,  wciągającym swoich słuchaczy zarówno przykładami praktycznymi ze swojej organizacji (Happy Melly), jak i dowcipnymi wtrąceniami i żartami.

Jako licencjonowany trener i coach  Management 3.0 pewnie patrzyłem na prezentację Jurgena z nieco innej perspektywy niż większość obecnych, starając się „wyłowić” smaczki, szczególnie inspirujące przykłady lub stwierdzenia. „Wyłowiłem” też kilka zagadnień, których mi w tej inspirującej prezentacji zabrakło.

Jakie więc były te smaczki? I czego mi zabrakło w wystąpieniu Jurgena?

Czytaj więcej...

Why managers love amber and orange?

Why managers love amber and orange? czyli dlaczego menedżerowie tak trudno przekonują się do samoorganizacji.

Doświadczenie pokazuje, że podejście i sposób myślenia kadry kierowniczej, menedżerów oraz właścicieli firm jest kluczowym warunkiem stworzenia zwinnej - "turkusowej" organizacji bazującej na samoorganizacji pracowników i zespołów. Metafora z kolorami opisana przez Frederica Laloux w książce "Pracować inaczej" opisuje fazy  ewolucji firm i organizacji w kierunku organizacji "zielonej" (empowerment, sterowanie wartościami)  i "turkusowej" bazującej na samoorganizacji. Moje doświadczenia z pracy w kilku organizacjach pokazują, że większość menedżerów i liderów pozostaje nadal na "czerwonym", "bursztynowym" lub "pomarańczowym" poziomie ewolucji, uniemożliwiając tym samym transformację firmy w stronę zwinności i "turkusu".

Czytaj więcej...

Znajdź nas na Facebooku!