Malcolm Gladwell, uznany kilka lat temu przez magazyn TIME za jedną ze 100 najbardziej wpływowych osób na świecie, jest autorem znanych, wydanych także w Polsce książek: "Punkt przełomowy", "Błysk", "Poza schematem" i "Co widział pies". Znany jest szczególnie ze swoich odkryć i spostrzeżeń dotyczących intuicji i jej znaczenia w podejmowaniu decyzji, a także roli nieświadomości w tych procesach.
I właśnie Malcolm Gladwell będzie keynote speakerem na PMI Global Congress 2011 – North America, który odbędzie się w końcu października w Dallas. Z tej też okazji październikowy numer magazynu PM Network (wydawanego przez PMI) zamieścił rozmowę z Gladwellem pt. "Malcolm Gladwell on intuition". Autor "Punktu przełomowego" mówi w niej zarówno o znaczeniu w biznesie intuicji, rozumianej jako wiedza zawarta w nieświadomości, o koncepcji 10 000 godzin niezbędnych do zebrania wiedzy eksperckiej niezbędnej dla instynktownych poznawczych reakcji, a także o tym jak menedżerowie mogą zwiększyć szanse na sukces w biznesie, dzięki wykorzystaniu intuicji i nieświadomego mózgu.
Pełny tekst rozmowy możecie znaleźć tutaj. Polecam także wymienione na wstępie książki Gladwella – są po prostu rewelacyjne.