Strategia zarządzania firmą? Nie musisz czytać von Clausewitz'a i Sun Tzu. Jak zbudować i wdrożyć właściwą strategię dowiesz się na naszym warsztacie.
Cele szkolenia
- Poznanie i ugruntowanie wiedzy o zarządzaniu strategicznym oraz zróżnicowaniu podejścia w zależności od poziomu w firmie
- Przedstawienie "skrzynki narzędziowej" pozwalającej podejść do tworzenia i wdrożenia strategii w sposób systematyczny
- Omówienie jak przejść od teorii do praktyki w pracy ze strategią firmy
Formuła szkolenia
Mało kto myśli strategicznie z długim horyzontem czasowym. Szkolenie rozpoczyna się od dyskusji z uczestnikami, jak zdefiniować działania strategiczne i odróżnić je od działalności operacyjnej.
Szkolenie ma charakter interaktywny, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 60-70% czasu. Ćwiczenia przeplatane są mini wykładami o regułach, technikach, taktykach i narzędziach pomocnych na etapie formułowania strategii jak i jej praktycznego wdrożenia. Podczas ćwiczeń wykorzystywane są kwestionariusze, testy i studia przypadków.
Adresaci
Menadżerowie odpowiedzialni za tworzenie strategii na swoim poziomie zarządzania oraz jej umocowanie w globalnej strategii firmy.
Program
1. Rola strategii firmy
- Wizja firmy – sens istnienia firmy w długim okresie
- Model działania firmy – rynki i produkty
- Podstawowe elementy procesu budowy strategii organizacyjnej
2. Diagnoza organizacji i jej otoczenia
- Analiza otoczenia konkurencyjnego i pozycji strategicznej (analiza 5 sił Porter’a, analiza SWOT i TOWS/SWOT, analizy portfelowe)
- Badanie kluczowych kompetencji – czynników przewagi strategicznej (metoda bilansu strategicznego, metoda VRIO)
- Łańcuch wartości (3 typowe modele: Operatora, Integratora i Dyrygenta)
3. Tworzenie strategii firmy
- Zagadnienie misji – kluczowy element strategii
- Typologie strategii (m.in. marketingowe, sytuacyjne, przewagi konkurencyjnej)
4. Zarządzanie strategiczne
- Różnice między zarządzaniem strategicznym a procesowym
- Zrównoważona karta wyników – przejście na poziom poszczególnych zespołów
- Zdefiniowanie kluczowych czynników sukcesu i metod ich pomiaru
5. Skuteczne wdrożenie strategii
- Ewolucja czy rewolucja, ale zawsze z mapą drogową
- Stan docelowy, a wykonanie następnego kroku
Autor i prowadzący: Piotr Stankiewicz konsultant i praktyk w zakresie zarządzania strategicznego, procesowego i projektowego, trener biznesu.
Czas trwania – 2 dni