Tworzenie strategii firmy i jej skuteczne wdrażanie

Strategia zarządzania firmą? Nie musisz czytać von Clausewitz'a i Sun Tzu. Jak zbudować i wdrożyć właściwą strategię dowiesz się na naszym warsztacie.

Cele szkolenia

  • Poznanie i ugruntowanie wiedzy o zarządzaniu strategicznym oraz zróżnicowaniu podejścia w zależności od poziomu w firmie
  • Przedstawienie "skrzynki narzędziowej" pozwalającej podejść do tworzenia i wdrożenia strategii w sposób systematyczny
  • Omówienie jak przejść od teorii do praktyki w pracy ze strategią firmy

Formuła szkolenia
Mało kto myśli strategicznie z długim horyzontem czasowym. Szkolenie rozpoczyna się od dyskusji z uczestnikami, jak zdefiniować działania strategiczne i odróżnić je od działalności operacyjnej.
Szkolenie ma charakter interaktywny, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 60-70% czasu. Ćwiczenia przeplatane są mini wykładami o regułach, technikach, taktykach i narzędziach pomocnych na etapie formułowania strategii jak i jej praktycznego wdrożenia. Podczas ćwiczeń wykorzystywane są kwestionariusze, testy i studia przypadków.

Adresaci
Menadżerowie odpowiedzialni za tworzenie strategii na swoim poziomie zarządzania oraz jej umocowanie w globalnej strategii firmy.

Program

1. Rola strategii firmy

  • Wizja firmy – sens istnienia firmy w długim okresie
  • Model działania firmy – rynki i produkty
  • Podstawowe elementy procesu budowy strategii organizacyjnej

2. Diagnoza organizacji i jej otoczenia

  • Analiza otoczenia konkurencyjnego i pozycji strategicznej (analiza 5 sił Porter’a, analiza SWOT i TOWS/SWOT, analizy portfelowe)
  • Badanie kluczowych kompetencji – czynników przewagi strategicznej (metoda bilansu strategicznego, metoda VRIO)
  • Łańcuch wartości (3 typowe modele: Operatora, Integratora i Dyrygenta)

3. Tworzenie strategii firmy

  • Zagadnienie misji – kluczowy element strategii
  • Typologie strategii (m.in. marketingowe, sytuacyjne, przewagi konkurencyjnej)

4. Zarządzanie strategiczne

  • Różnice między zarządzaniem strategicznym a procesowym
  • Zrównoważona karta wyników – przejście na poziom poszczególnych zespołów
  • Zdefiniowanie kluczowych czynników sukcesu i metod ich pomiaru

5. Skuteczne wdrożenie strategii

  • Ewolucja czy rewolucja, ale zawsze z mapą drogową
  • Stan docelowy, a wykonanie następnego kroku

Autor i prowadzący: Piotr Stankiewicz konsultant i praktyk w zakresie zarządzania strategicznego, procesowego i projektowego, trener biznesu.

Czas trwania – 2 dni