Szkolenie "Zarządzania Projektami wg metodyki PMBOK® Guide" jest bazowym szkoleniem w ramach ścieżki przygotowania profesjonalnego Kierownika Projektu.
Podstawowym założeniem tego szkolenia jest wskazanie uczestnikom na szeroki obszar wiedzy oraz na interdyscyplinarność zagadnień związanych z zarządzaniem projektami. Szkolenie pozwala na wybranie swojej ścieżki rozwoju zawodowego od specjalisty w wybranym obszarze po stanowisko kierownika projektu. Wskazuje na obszary warte podjęcia samodzielnych studiów. W związku z powyższym szkolenie przygotowane jest w formie omówienia grup procesów zarządzania projektem. Aspekt Praktyczny omówiony jest w kolejnym etapie gdzie przedstawiamy projekt w kontekście faz / cyklu życia projektu od Inicjacji przez Planowanie, Execution, Monitorowanie i Kontrolę oraz Zamknięcie Projektu.
Cele szkolenia
- Przedstawienie metodyki zarządzania projektami według standardu PMBOK® Guide
- Przedstawienie procesu i narzędzi zarządzania projektami z punktu widzenia kierownika projektu oraz członka zespołu projektowego
- Wprowadzenie jednolitej terminologii / słownika pojęć z zarządzania projektami, który pozwoli budować efektywną komunikację w zespołach projektowych
Adresaci szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Kierowników projektów posiadających doświadczenie, ale chcących uporządkować wiedzę z podstaw zarządzania projektami według standardu PMBOK® Guide
- Początkujących kierowników projektów rozpoczynających przygodę z zarządzaniem
- Osób, które są przygotowywane do pełnienia funkcji kierownika projektu
- Członków zespołów projektowych
Korzyści dla uczestników
- Poznanie całego procesu zarządzania projektem
- Możliwość weryfikacji własnych doświadczeń z teorią i praktyką zarządzania projektami
- Przygotowanie uczestnika do pełnienia funkcji kierownika projektu lub funkcji członka zespołu projektowego
- Umiejętność dostosowania narzędzi i technik zarządzania projektami do specyfiki własnego projektu
- Umiejętność zaplanowania nowego projektu zgodnie z metodyką i dobrymi praktykami
Metody szkoleniowe
Szkolenie jest prowadzone w formie wykładu i ćwiczeń. Dzięki licznym przykładom i podsumowaniom uczestnicy szkolenia będą mogli efektywnie wdrożyć zdobytą wiedzę do codziennej pracy.
Program szkolenia
Wprowadzenie Pojęcia Zarządzania Projektami
- Pojęcia Projekt, Program, Portfolio
- Definicja Projektów wg modelu Shenhar’a
- Rola Zarządzania Projektami w organizacji
- Interesariusze w projekcie otoczenie bliższe i dalsze
- Metodyki Zarządzania Projektami
- Charakterystyka Metodyki PMBOK® Guide
Integration Management
- Procesy Integration Management
- Procesy w fazach projektu
- Karta Projektu
- Plan Projektu
Scope Management
- Procesy Scope Management
- Procesy w fazach projektu
- Zbieranie Wymagań
- Struktura Podziału Pracy WBS
- Zarządzanie zmianą
Time Management
- Procesy Time Management
- Procesy w fazach projektu
- Decomposition
- Przygotowanie diagramów (PDM method)
- Metody Szacowania i Estymacji
- TOC
- Gantt Charts
Cost Management
- Procesy Cost Management
- Procesy w fazach projektu
- Koszty Projektu
- Metody Budżetowania
- Cost Performance Baseline
Quality Management
- Procesy Quality Management
- Procesy w fazach projektu
- Pojęcie jakości
- Planowanie jakości
- Zapewnienie jakości
HR Management
- Procesy HR Management
- Procesy w fazach projektu
- Organizacja Projektu
- Role w projekcie (matryca RAEW)
- Role w projekcie (koncepcje Belbin, Odiorno, Welch)
- Kierowanie a przywództwo
- Koncepcje kierowania zespołem
Communication Management
- Procesy Communication Management
- Procesy w fazach projektu
- Modele komunikacji
- Kanały komunikacji
- Systemy i Specyfika Komunikacji
- Plan Komunikacji
Risk Management
- Procesy Risk Management
- Procesy w fazach projektu
- Definicja ryzyka w projekcie
- Strategie walki z ryzykiem
- Analiza drzewa decyzyjnego
- Plan zarządzania ryzykiem
Procurement Management
- Procesy Procurement Management
- Procesy w fazach projektu
- Rodzaje umów z podwykonawcami
- Elementy umów z podwykonawcami
Biuro Projektów w organizacji / Zarządzanie portfelem projektów / narzędzia Kierownika Projektu
Czas trwania: 2 dni
Cena: 2 300 PLN netto od osoby (+23% VAT)
Udział w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest następująca: Technical Project Management – 10, Leadership – 3, Business & Strategic skills – 1.
PMBOK is registered mark of the Project Management Institute, Inc.