Zarządzanie projektami wg PMBOK® Guide

Szkolenie "Zarządzania Projektami wg metodyki PMBOK® Guide"  jest bazowym szkoleniem w ramach ścieżki przygotowania profesjonalnego Kierownika Projektu.

Podstawowym założeniem tego szkolenia jest wskazanie uczestnikom na szeroki obszar wiedzy oraz na interdyscyplinarność  zagadnień związanych z zarządzaniem projektami. Szkolenie pozwala na wybranie swojej ścieżki rozwoju zawodowego od specjalisty w wybranym obszarze po stanowisko kierownika projektu. Wskazuje na obszary warte podjęcia samodzielnych studiów. W związku z powyższym szkolenie przygotowane jest w formie omówienia grup procesów zarządzania projektem. Aspekt Praktyczny omówiony jest w kolejnym etapie gdzie przedstawiamy projekt w kontekście faz / cyklu życia projektu od Inicjacji przez Planowanie, Execution, Monitorowanie i Kontrolę oraz Zamknięcie Projektu.

Cele szkolenia

  • Przedstawienie metodyki zarządzania projektami według standardu PMBOK® Guide
  • Przedstawienie procesu i narzędzi zarządzania projektami z punktu widzenia kierownika projektu oraz członka zespołu projektowego
  • Wprowadzenie jednolitej terminologii / słownika pojęć z zarządzania projektami, który pozwoli budować efektywną komunikację w zespołach projektowych

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Kierowników projektów posiadających doświadczenie, ale chcących uporządkować wiedzę z podstaw zarządzania projektami według standardu PMBOK® Guide
  • Początkujących kierowników projektów rozpoczynających przygodę z zarządzaniem
  • Osób, które są przygotowywane do pełnienia funkcji kierownika projektu
  • Członków zespołów projektowych

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie całego procesu zarządzania projektem
  • Możliwość weryfikacji własnych doświadczeń z teorią i praktyką zarządzania projektami
  • Przygotowanie uczestnika do pełnienia funkcji kierownika projektu lub funkcji członka zespołu projektowego
  • Umiejętność dostosowania narzędzi i technik zarządzania projektami do specyfiki własnego projektu
  • Umiejętność zaplanowania nowego projektu zgodnie z metodyką i dobrymi praktykami

Metody szkoleniowe

Szkolenie jest prowadzone w formie wykładu i ćwiczeń. Dzięki licznym przykładom i podsumowaniom uczestnicy szkolenia będą mogli efektywnie wdrożyć zdobytą wiedzę do codziennej pracy.

Program szkolenia

Wprowadzenie Pojęcia Zarządzania Projektami

  • Pojęcia Projekt, Program, Portfolio
  • Definicja Projektów wg modelu Shenhar’a
  • Rola Zarządzania Projektami w organizacji
  • Interesariusze w projekcie otoczenie bliższe i dalsze
  • Metodyki Zarządzania Projektami
  • Charakterystyka Metodyki PMBOK® Guide 

 Integration Management

  • Procesy Integration Management
  • Procesy w fazach projektu
  • Karta Projektu
  • Plan Projektu

 Scope Management

  • Procesy Scope Management
  • Procesy w fazach projektu
  • Zbieranie Wymagań
  • Struktura Podziału Pracy WBS
  • Zarządzanie zmianą

 Time Management

  • Procesy Time Management
  • Procesy w fazach projektu
  • Decomposition
  • Przygotowanie diagramów (PDM method)
  • Metody Szacowania i Estymacji
  • TOC
  • Gantt Charts

 Cost Management

  • Procesy Cost Management
  • Procesy w fazach projektu
  • Koszty Projektu
  • Metody Budżetowania
  • Cost Performance Baseline

 Quality Management

  • Procesy Quality Management
  • Procesy w fazach projektu
  • Pojęcie jakości
  • Planowanie jakości
  • Zapewnienie jakości

 HR Management

  • Procesy HR Management
  • Procesy w fazach projektu
  • Organizacja Projektu
  • Role w projekcie (matryca RAEW)
  • Role w projekcie (koncepcje Belbin, Odiorno, Welch)
  • Kierowanie a przywództwo
  • Koncepcje kierowania zespołem

 Communication Management

  • Procesy Communication Management
  • Procesy w fazach projektu
  • Modele komunikacji
  • Kanały komunikacji
  • Systemy i Specyfika Komunikacji
  • Plan Komunikacji

 Risk Management

  • Procesy Risk Management
  • Procesy w fazach projektu
  • Definicja ryzyka w projekcie
  • Strategie walki z ryzykiem
  • Analiza drzewa decyzyjnego
  • Plan zarządzania ryzykiem

Procurement Management

  • Procesy Procurement Management
  • Procesy w fazach projektu
  • Rodzaje umów z podwykonawcami
  • Elementy umów z podwykonawcami

Biuro Projektów w organizacji / Zarządzanie portfelem projektów / narzędzia Kierownika Projektu

Czas trwania:  2 dni

Cena: 1 800 PLN netto od osoby (+23% VAT)

Udział w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest następująca: Technical Project Management – 10, Leadership – 3, Business & Strategic skills – 1.

 

 

PMBOK is registered mark of the Project Management Institute, Inc.

 

Znajdź nas na Linked In!