Chcesz usystematyzować wiedzę z zakresu zarządzania projektem? Poznać najlepsze praktyki dotyczące inicjowania, planowania oraz kontroli i zamykania projektu zawarte w światowych standardach oraz stosowane w projektach przez wykładowcę – praktyka z wieloletnim doświadczeniem?
Szkolenie, prezentuje w praktyczny sposób podejście do zarządzania projektem wg światowych standardów oraz związane z tymi standardami najlepsze praktyki zarządzania projektem.
Podczas szkolenia omawiamy:
- Inicjowanie, czyli sam początek projektu
- Planowanie projektu, w szczególności planowanie zakresu, budowanie harmonogramu, w tym metodą łańcucha krytycznego, tworzenie budżetu, budowanie zespołu projektowego, planowanie ryzyk, komunikacji oraz określanie zasad pracy w projekcie
- Realizację i kontrolę: zarówno generalne zasady, jak i konkretne techniki, jak Earned Value i zarządzanie buforami, a także podejście do zarządzania zmianami
- Zamykanie projektu, które nie jest jednorazową czynnością, lecz procesem.
Adresaci
- Kierownicy projektów, kierownicy zespołów projektowych
- Członkowie zespołów projektowych, konsultanci oraz osoby zainteresowane zagadnieniami kierowania projektem
pragnący:
- usystematyzować i/lub pogłębić wiedzę z zakresu zarządzania projektem, poznać najlepsze praktyki dotyczące inicjowania, planowania oraz kontroli i zamykania projektu
i/lub
- zrobić pierwszy krok do certyfikatu Certified Associate in Project Management (CAPM)® lub Project Management Professional (PMP)®.
Program szkolenia
Podstawowe zagadnienia zarządzania projektem:
- Definicja projektu, różnice projekty - procesy
- Kontekst organizacyjny: program i portfel projektów i ich powiązanie z projektami
- Organizacja projektu oraz główne role projektowe, ich zadania i odpowiedzialności - udziałowcy projektu i ich role w projekcie
- Systematyka zarządzania projektem
Inicjowanie projektu:
- Procesy inicjowania projektu
- Karta Projektu: dokument definicji projektu
- Dobre praktyki inicjowania projektu
Planowanie projektu:
- Procesy planowania projektu
- Plan zarządzania projektem i jego elementy
- Zbieranie wymagań i definiowanie zakresu projektu (Struktura podziału pracy - ang. WBS)
- Harmonogram projektu (metody CPM i PERT) oraz zasoby w projekcie
- Koszty i budżet projektu oraz metody planowania i budżetowania projektu
- Organizacja projektu i komunikacja w projekcie
- Ryzyka i jakość w projekcie
- Inne obszary wiedzy zarządzania projektem
- Procedury projektowe
- Budowa harmonogramu projektu metodą łańcucha krytycznego
- Dobre praktyki planowania projektu
Realizacja i kontrola projektu:
- Procesy realizacji i kontroli realizacji projektu
- Kontrola projektu - podstawowe zasady, kontrola zakresu, harmonogramu
- Kontrola projektu za pomocą metody Earned Value
- Raportowanie w projekcie – podstawowe zasady
- Zarządzanie zmianami w projekcie
- Podstawowe zasady zarządzania zespołem projektowym
- Kontrola projektu w metodzie łańcucha krytycznego
- Dobre praktyki kontroli i monitorowania projektu
Zamykanie projektu:
- Procesy zamykania projektu
- Dobre praktyki zamykania projektu
Formuła szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu, łączącego wykład prezentujący standardy zarządzania projektami, ćwiczenia praktyczne dotyczące konkretnego projektu, bazującego na rzeczywistym przykładzie oraz inspirujące dyskusje i wymianę praktycznych doświadczeń uczestników szkolenia.
Terminy i organizacja szkolenia
Szkolenie odbywa się on-line lub stacjonarnie na zamówienie dla firm.
Dodatkowe informacje
Udział w szkoleniu pozwala na uzyskanie 21 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest następująca: Technical Project Management – 17.5, Leadership – 2.00, Business & Strategic skills – 1.5.
PMI, PMP, CAPM, PMBOK and the PMI Registered Education Provider logo are registered marks of the Project Management Institute, Inc.