Zarządzanie portfelem projektów

Twoja firma prowadzi wiele projektów? Konieczny jest wybór najlepszych z nich oraz efektywne zarządzanie i tymi projektami i zaangażowanymi w nie zasobami?  Nie wiecie kto i jakimi metodami ma zarządzać takim zbiorem projektów? Na tym szkoleniu dowiesz się m.in. jak zorganizować zarządzanie portfelem projektów, jak oceniać i wybierać projekty, jak je analizować, jak nimi operacyjnie zarządzać.

Celem warsztatu jest dostarczenie kadrze kierowniczej firm:

  • Wiedzy
  • Narzędzi
  • Inspiracji

z zakresu zarządzania portfelem projektów, która pozwoli na efektywniejsze zarządzanie portfelem  i programem projektów oraz na ich integrację w ramach projektowo zorganizowanej firmy.

Adresaci

  • Kadra kierownicza przedsiębiorstw wyższego i średniego szczebla odpowiedzialna za inicjowanie i nadzór nad projektami, programami i zarządzanie portfelem projektów
  • Menedżerowie odpowiedzialni za portfel projektów firmy, względnie za programy projektów realizowane w firmie (program manager, portfolio manager)
  • Menedżerowie kierowników projektów
  • Doświadczeni kierownicy projektów

Program warsztatu

Kontekst biznesowy zarządzania portfelem projektów

  • Zmiany w podejściu do zarządzania projektami
  • Wyzwania i problemy zarządzania projektami w organizacji
  • Projekty jako narzędzie realizacji strategii firmy
  • Projekt, program, portfel projektów oraz zarządzanie projektem, programem i portfelem projektów - podobieństwa i różnice
  • Systemowe podejście do zarządzania projektami w firmie

Zarządzanie portfelem projektów: proces ZPP i interesariusze ZPP

  • Portfel i zarządzanie portfelem projektów
  • Główne etapy procesu ZPP
  • Interesariusze ZPP:
    • Menedżer portfela projektów
    • Inne role w ZPP
    • Kompetencje potrzebne do zarządzania portfelem projektów

Praktyka zarządzania portfelem projektów (część 1) – powiązanie ze strategią, budowa portfela i analizy portfelowe

  • Informacje niezbędne do zarządzania portfelem projektów
  • Powiązania strategii firmy z zarządzaniem portfelem projektów:
  • Metoda strategicznej alokacji
  • Definiowanie celów strategicznych
  • Podstawowe cele i kryteria budowy portfela projektów
  • Analizy budowanego portfela projektów
  • Akceptacja portfela

Praktyka zarządzania portfelem projektów (część 2) – raportowanie portfela i analizy portfelowe

  • Raportowanie portfela projektów – metody i przykłady

Zwinne (agile-owe) ZPP:

  • Kanban w ZPP
  • Inne elementy podejść zwinnych w ZPP

Proces zarządzania portfelem projektów wg standardu PMI

  • ZPP wg standardu PMI
  • Obszary wiedzy ZPP
  • Grupy procesów ZPP oraz procesy w poszczególnych grupach
  • Główne produkty ZPP

Zarządzanie programem projektów:

  • Program i zarządzanie programem
  • Proces zarządzania programem i jego specyficzne elementy
  • Organizacja programu

PMO (Project Management Office) w procesie zarządzania portfelem projektów organizacji

  • Tradycyjne zadania PMO
  • PMO w ZPP:
    • Kategoryzacja i inwentaryzacja projektów - rejestr projektów organizacji
    • Priorytetyzacja projektów
    • Centralne zarządzanie zasobami projektowymi na poziomie PMO
    • Monitorowanie i wspieranie projektów przez PMO

Narzędzia wspomagające ZPP:

  • Narzędzia w Gartner Magic Quadrant
  • Inne narzędzia wspomagające ZP i ZPP

Podsumowanie

  • Najważniejsze zagadnienia zarządzania portfelem projektów

Organizacja i terminy warsztatu
Warsztat odbywa się w Warszawie i trwa 2 dni. Zajęcia trwają od 9:00 do 17:00. Każdego dnia przewidziana jest godzinna przerwa obiadowa i przerwy kawowe.

Koszty
Koszt warsztatu wynosi 2800 PLN + 23% VAT (10% rabatu dla członków PMI i IPMA).
Cena obejmuje:

  • 14 godzin zajęć merytorycznych
  • Materiały szkoleniowe
  • Obiady i przerwy kawowe

Dodatkowe informacje

Szkolenie prowadzi Maciej Bodych.

Udział w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest następująca: Technical Project Management – 8, Leadership – 3, Business & Strategic skills – 3.