Twoja firma prowadzi wiele projektów? Konieczny jest wybór najlepszych z nich oraz efektywne zarządzanie i tymi projektami i zaangażowanymi w nie zasobami? Nie wiecie kto i jakimi metodami ma zarządzać takim zbiorem projektów? Na tym szkoleniu dowiesz się m.in. jak zorganizować zarządzanie portfelem projektów, jak oceniać i wybierać projekty, jak je analizować, jak nimi operacyjnie zarządzać.
Celem warsztatu jest dostarczenie kadrze kierowniczej firm:
- Wiedzy
- Narzędzi
- Inspiracji
z zakresu zarządzania portfelem projektów, która pozwoli na efektywniejsze zarządzanie portfelem i programem projektów oraz na ich integrację w ramach projektowo zorganizowanej firmy.
Adresaci
- Kadra kierownicza przedsiębiorstw wyższego i średniego szczebla odpowiedzialna za inicjowanie i nadzór nad projektami, programami i zarządzanie portfelem projektów
- Menedżerowie odpowiedzialni za portfel projektów firmy, względnie za programy projektów realizowane w firmie (program manager, portfolio manager)
- Menedżerowie kierowników projektów
- Doświadczeni kierownicy projektów
Program warsztatu
Kontekst biznesowy zarządzania portfelem projektów
- Zmiany w podejściu do zarządzania projektami
- Wyzwania i problemy zarządzania projektami w organizacji
- Projekty jako narzędzie realizacji strategii firmy
- Projekt, program, portfel projektów oraz zarządzanie projektem, programem i portfelem projektów - podobieństwa i różnice
- Systemowe podejście do zarządzania projektami w firmie
Zarządzanie portfelem projektów: proces ZPP i interesariusze ZPP
- Portfel i zarządzanie portfelem projektów
- Główne etapy procesu ZPP
- Interesariusze ZPP:
- Menedżer portfela projektów
- Inne role w ZPP
- Kompetencje potrzebne do zarządzania portfelem projektów
Praktyka zarządzania portfelem projektów (część 1) – powiązanie ze strategią, budowa portfela i analizy portfelowe
- Informacje niezbędne do zarządzania portfelem projektów
- Powiązania strategii firmy z zarządzaniem portfelem projektów:
- Metoda strategicznej alokacji
- Definiowanie celów strategicznych
- Podstawowe cele i kryteria budowy portfela projektów
- Analizy budowanego portfela projektów
- Akceptacja portfela
Praktyka zarządzania portfelem projektów (część 2) – raportowanie portfela i analizy portfelowe
- Raportowanie portfela projektów – metody i przykłady
Zwinne (agile-owe) ZPP:
- Kanban w ZPP
- Inne elementy podejść zwinnych w ZPP
Proces zarządzania portfelem projektów wg standardu PMI
- ZPP wg standardu PMI
- Obszary wiedzy ZPP
- Grupy procesów ZPP oraz procesy w poszczególnych grupach
- Główne produkty ZPP
Zarządzanie programem projektów:
- Program i zarządzanie programem
- Proces zarządzania programem i jego specyficzne elementy
- Organizacja programu
PMO (Project Management Office) w procesie zarządzania portfelem projektów organizacji
- Tradycyjne zadania PMO
- PMO w ZPP:
- Kategoryzacja i inwentaryzacja projektów - rejestr projektów organizacji
- Priorytetyzacja projektów
- Centralne zarządzanie zasobami projektowymi na poziomie PMO
- Monitorowanie i wspieranie projektów przez PMO
Narzędzia wspomagające ZPP:
- Narzędzia w Gartner Magic Quadrant
- Inne narzędzia wspomagające ZP i ZPP
Podsumowanie
- Najważniejsze zagadnienia zarządzania portfelem projektów
Organizacja i terminy warsztatu
Warsztat odbywa się w Warszawie i trwa 2 dni. Zajęcia trwają od 9:00 do 17:00. Każdego dnia przewidziana jest godzinna przerwa obiadowa i przerwy kawowe.
Koszty
Koszt warsztatu wynosi 2800 PLN + 23% VAT (10% rabatu dla członków PMI i IPMA).
Cena obejmuje:
- 14 godzin zajęć merytorycznych
- Materiały szkoleniowe
- Obiady i przerwy kawowe
Dodatkowe informacje
Szkolenie prowadzi Maciej Bodych.
Udział w szkoleniu pozwala na uzyskanie 14 PDU (Professional Development Unit). Ilość punktów PDU przyznawana w każdym z obszarów PMI Talent Triangle jest następująca: Technical Project Management – 8, Leadership – 3, Business & Strategic skills – 3.