Zarządzanie projektem to nie tylko tzw. "twarde" - konkretne i policzalne - aspekty, jak zakres, harmonogram, czy budżet. To także, a w niektórych projektach przede wszystkim, aspekty "miękkie", związane z umiejętnością zarządzania zespołem projektowym przez kierownika projektu.
Jak być przywódcą, a nie tylko menedżerem? Jak zorganizować i realizować efektywną komunikację w projekcie? Czy i jak motywować swój zespół projektowy oraz jak efektywnie rozwiązywać konflikty? To tylko niektóre z pytań, na które jako kierownik projektu, uzyskasz praktyczne odpowiedzi drogą praktycznych ćwiczeń, zabaw, testów oraz inspirujących dyskusji i wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami oraz dwójką prowadzących szkolenie.
Podczas szkolenia omawiamy:
- Podejście standardu PMBOK® Guide do zarządzania zasobami ludzkimi
- Przywództwo i kierownika projektu w roli przywódcy i lidera
- Efektywną komunikację w projekcie i zespole projektowym: co robić, a czego unikać
- Praktyczne podejścia do motywacji i motywowania oraz ich konsekwencje
- Konflikty: ich źródła w projektach oraz podejście do ich rozwiązywania
Adresaci
Kierownicy projektów, kierownicy zespołów projektowych pragnący:
- Efektywniej, skuteczniej przewodzić zespołom projektowym i być prawdziwym liderem, a nie tylko menedżerem
- Budować efektywne systemy komunikacji w projektach
- Po prostu lepiej i efektywniej zarządzać i współpracować z zespołem projektowym
Ramowy program szkolenia
Zarządzanie zasobami ludzkimi wg PMBOK® Guide:
- Planowanie zasobów ludzkich
- Pozyskiwanie zespołu projektowego
- Rozwijanie zespołu projektowego
- Zarządzanie zespołem projektowym
Kierownik projektu jako przywódca:
- Przywództwo a zarządzanie
- Style zarządzania
Komunikacja w projekcie i zespole projektowym:
- Zarządzanie komunikacją w projekcie wg PMBOK® Guide
- Zasady efektywnej komunikacji w projekcie
- Bariery komunikacji i metody ich pokonywania
- Koncepcja okna Johari i jej praktyczne wykorzystanie w projekcie
Motywowanie zespołu i członków zespołu:
- Motywacja i motywowanie
- Źródła motywacji
- Teorie motywacji i ich praktyczne zastosowanie
- Strategie wynikające z oporu psychologicznego
Zarządzanie konfliktem:
- Źródła i typy konfliktów
- Konflikt interpersonalny w zespole
- Metody rozwiązywania konfliktów
- Praktyka podejścia do konfliktów w projekcie
Podsumowanie:
- Najważniejsze zagadnienia zarządzania zespołem projektowym
- Pytania i odpowiedzi
Formuła szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu, łączącego praktyczne ćwiczenia, zabawy, testy, inspirujące dyskusje i wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami oraz dwójką prowadzących szkolenie oraz krótkie prezentacje zagadnień szkolenia.
Terminy i organizacja szkolenia
Szkolenie odbywa się w Warszawie.
Zajęcia trwają od 9:00 do 17:00. Każdego dnia przewidziana jest godzinna przerwa obiadowa i przerwy kawowe.
Koszty
Koszt szkolenia: 2000 PLN + 23 % VAT od osoby.
Koszt ten obejmuje:
- Koszt przeprowadzenia 2-dniowego szkolenia, wg przedstawionego powyżej programu przez dwóch ekspertów z zakresu zarządzania projektami i zarządzania zespołami projektowymi
- Materiały szkoleniowe (w postaci materiału wykładowego oraz związanych z nim ćwiczeń)
- Obiady oraz przerwy kawowe w trakcie szkolenia
Jeśli firma zgłasza na szkolenie więcej niż 3 osoby, przysługuje jej zniżka na szkolenie w wysokości 10%.