Wg 14-tego State of Agile™ Report opublikowanego w czerwcu 2020, Kanban jako metoda zwinna stosowana jest tylko przez 7% badanych firm, natomiast Scrum stosowany jest przez 58% badanych firm. Dla mnie – miłośnika Kanbana, stosującego Kanban w każdej mojej aktywności zawodowej i prywatnej i uważającego Kanban za wspaniałe narzędzie do uzyskiwania korzyści biznesowych i do budowania samoorganizujących się zespołów – to zastanawiająca informacja.
Flow i flow efficiency – dlaczego warto stosować?
Zacznijmy od słownika języka angielskiego, wg którego “Flow” to “move along in a steady, continuous stream”, action or fact of moving along in a steady continuous stream.
Przekładając powyższą definicję na język biznesowy: flow mamy wtedy, gdy poprzez właściwą pracę tworzona jest wartość dla klienta.
Featureban – gra symulacyjna Kanban
Jak pewnie pamiętacie z wcześniejszych tekstów na tym blogu (seria 3 tekstów o metodzie Kanban - "Kanban: stop starting, start finishing") jestem absolutnym fanem metody Kanban i staram się stosować Kanban zarówno w zarządzaniu firmą, jak i podczas konsultacji projektowych dla klientów.
Kanban: stop starting, start finishing – część 3
Tak, jak sygnalizowałem we wcześniejszym odcinku istnieje jeszcze jeden, trochę nietypowy aspekt omawianego podejścia: tzw. Personal Kanban. Jest to podejście związane ze stosowaniem filozofii i zasad Kanban do … poprawienia efektywności pracy na poziomie indywidualnym, do efektywniejszej pracy z wykorzystaniem np. tablic Kanban osobistych zadań i limitów prac w toku.
Kanban: stop starting, start finishing – część 2
W drugiej części kanbanowej opowieści odpowiem na następujące pytania: jak działa system Kanban, jak realizowana jest zasada „pull” i co z ich stosowania wynika zarówno dla opisanych wcześniej problemów biznesowych, jak i dla pracowników i zespołów pracujących wg tej metody oraz dla menedżerów?
Kanban: stop starting, start finishing – część 1
Powrót do przeszłości: kanban reaktywacja
Chyba większość z nas doświadczyła w świecie projektowym takich problemów, jak rozpoczynanie wielu projektów i zadań oraz ich niekończenie w planowanym czasie, długie cykle realizacji, brak elastyczności wobec zmieniających się wymagań klientów, czy brak sprawnych mechanizmów doskonalenia firmy, procesów, czy projektów. Z drugiej strony obecne warunki biznesowe, z dużą złożonością, niepewnością i zmiennością wymagają coraz większej zwinności biznesowej (business agility) i ciągłego doskonalenia. Jeden z kierunków odpowiedzi na te wyzwania i problemy to podejście Kanban.
Strona 3 z 3