Dr hab. OLGIERD ANNUSEWICZ - politolog, konsultant komunikacji i trener umiejętności społecznych. Wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi zajęcia z między innymi z Retoryki i erystyki, Sztuki negocjacji, Zarządzania projektami a także przedmiotów, których wspólnym mianownikiem jest komunikacja i pojęcie wizerunku (Polityk jako marka, Wywieranie wpływu, Komunikacja kryzysowa w marketingu politycznym, Media Relations). Jako trener specjalizuje się w szkoleniach z autoprezentacji, prezentacji, wystąpień publicznych i komunikacji a w szczególności z perswazyjnego użycia języka. Prowadzi także szkolenia z negocjacji i zarządzania zespołem, w tym także zespołami projektowymi. Często jednak łączy tematykę i doświadczenia z różnych dziedzin aby zbudować programy szkoleniowe, które w precyzyjny sposób odpowiadają na wyzwania, przed którymi stają klienci. W ten sposób powstał projekt stworzenia i wprowadzenia w życie standardów komunikacji reklamacyjnej u jednego z operatorów telekomunikacyjnych, standardy komunikacji pisemnej dla centrum obsługi klienta biznesowego w branży budowlanej, program szkolenia sprzedażowego, który wymagał dopasowania do realiów Polski, czy projekty wykorzystania form interaktywnych w trakcie konferencji medycznych.
Doradza w obszarze kształtowania wizerunku i prezentacji marketingowych. Zarządzał projektem rebrandingu jednej z firm konsultingowych. Jako konsultant wspiera budowanie i funkcjonowanie zespołów projektowych. Jest autorem narzędzi do efektywnego planowania rozwoju zawodowego członków zespołów projektowych.
Szkolił i doradzał osobom pracującym w organizacjach pozarządowych, politycznych, naukowych oraz biznesowych w tym: Abbot Labboratories, Accenture, AIG Bank, Alfa Wassermann, Allianz Polska, Baker&McKenzie, Bayer HealthCare, Bank Informacji Kredytowej (BIK), Bumar Łabędy, Cadbury Wedel, Carrywater, Celon Pharma, Centrum Medyczne Damiana, Commercial Union (Aviva), Compensa, Fleishman-Hillard, Fortum, Frito Lay Poland, Gilead Sciences, GSK (Glaxo), HRK, Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, Lafarge, ING Bank Śląski, Mars Polska, NC+, Netia, Nordea, Novonordisk, Pepsi-Cola General Bottlers Poland, Polskie Linie Lotnicze LOT, Royal-Canin, SAP Hybris, Squire&Sanders, Torfarm, Polska Telefonia Cyfrowa, Schoenherr, Śnieżka, Volvo Polska Samochody Ciężarowe, Zepter International Poland. Ma doświadczenie w szkoleniu za granicą w języku angielskim.
Pełniący obowiązki dyrektora Ośrodka Analiz Politologicznych Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert komentujący dla mediów bieżące wydarzenia polityczne i społeczne. Jego wypowiedzi i opinie były publikowane m.in. w Wiadomościach TVP, Panoramie TVP, TVP Info, TVN 24, Faktach TVN, Wydarzeniach Polsatu, Polsat News, TVP Polonii, I Programie Polskiego Radia, III Programie PR, Tok FM, Newsweeku, Wprost, Przekroju, a także w zagranicznej prasie oraz stacjach radiowych i telewizyjnych.